Luomuviestinnän vaikeudesta

Luomuviestintä ei ole helppoa. Sen huomasin taas kerran kun pidin pilot-koulutusta viime viikolla Mikkelissä ammattikeittiöiden ja kaupan ammattilaisille. Kaikkein vaikeinta on tavoittaa oikea kohderyhmä. Ja sen jälkeen saada ihmiset oikeasti liikkeelle.

Tämän päivän työelämä on hyvin pirstaleista ja vaativaa kaikilla aloilla. Ihmisten ajankäytöstä on monta kilpailijaa ja se oma viesti pitäisi saada riittävän houkuttelevaksi. Toisaalta jos miettii ammattikeittiöitä ja kauppaa, niin lainsäädäntö ja viranomaiset siirtävät koko ajan enemmän ja enemmän vastuuta toimijoille itselleen. Virallinen valvonta vähenee koko ajan ja sen painopiste muuttuu omavalvonnan valvomiseksi ja toisaalta viranomaisten neuvonnallinen rooli korostuu. Näitä vaatimuksia miettiessä voisi luulla, että olisi kiinnostavaa tulla kuulemaan muutamaksi tunniksi koostettua tietoa itseään koskevasta aiheesta. Samalla helpottaisi omaa työtään, kun ei tarvitsisi itse ottaa selville kaikkea tarpeellista ja lukea useita lakitekstejä löytääkseen oleelliset tiedot ja toimintaa koskevat vaatimukset.

Mikkelissä saimme koolle pienen, mutta sitäkin aktiivisemman ja kiinnostuneemman yleisön, jonka kanssa syntyi hyviä pohdintoja yksittäisistä pulmapaikoista toiminnassa. Ja ennen kaikkea saimme hyvää palautetta siitä, miten voimme kehittää sisältöämme seuraavaan taukopaikkaan, joka on Kuopio 3.11.

Teksti: Mari Järvenmäki

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s