Lähiruokaa ja palveluja sähköisiin markkinointikanaviin

Uusia ruokamatkailutuotteita ja palveluja on pikkuhiljaa syntymässä ja kehitteillä Etelä-Savon alueelle. Asiakkaan ostopolun (Customer Journey) tunnistaminen on olennaista, jotta palvelut ja asiakkaat kohtaavat toisensa. Ostopolku kertoo meille millaisen matkan asiakas käy mielessään, ennen kuin hän päätyy tiettyyn palveluun. Polku voi olla hyvinkin monimutkainen sisältäen erilaisia kohtaamisia ja arviointeja. Digitaalisuus ja sähköinen markkinointi ovat muuttaneet vahvasti matkailijan ostopolkua.

WP_20160712_001[1]

Miten matkailija päätyy ostamaan juuri sinun yrityksesi palvelun?

Lähiruokatuottajat kuuluvat tiiviisti osana matkailua, vaikka usein toisin mielletään. Tuotteet kulkevat usein asiakkaan tietoisuuteen ruoka-annosten ja ohjelmapalvelujen kautta. Matkailijoita kiinnostavat myös suoramyyntitilat, joissa on mahdollisesti myös itsepoimintaa. Mökkiläiset vievät mieluusti kesävieraitaan päiväretkille lähiruokaa tuottaville tiloille. On tärkeää, että lähiruokatuotteita tarjoava yritys olisi helposti löydettävissä myös sähköisistä kanavista.

Järjestämme tänä syksynä tilaisuuksia, joissa pääteemana on sähköinen markkinointi. Toivomme  lähiruokatuottajia ja ruokamatkailussa mukana olevia ja siitä kiinnostuneita matkailuyrityksiä mukaan. Tilaisuudet järjestetään sekä Mikkelin ammattikorkeakoulun kampussalissa sekä Mäntyharjun rajalla sijaitsevassa Aten Marja-Aitan http://www.marja-aitta.fi/ tiloissa

Ilmoittautua voit nyt tästä:

To 22.9. klo 14-16, Kampussali D117, Mikkeli, Patteristonkatu 3 http://bit.ly/2a7kHTA

Ma 3.10 klo 14-16, Aten Marja-Aitta, Hietanen, Liito-oravantie 2 http://bit.ly/2a3XovY

Iltapäivän ohjelmassa

-Asiakkaan sähköinen ostopolku ja vinkkejä sähköiseen liiketoimintaan / Pia Behm, Parasta Saimaalla Markkinointitoimisto

-Ruokatiedottamisen yleinen katsaus – Aitoja makuja / Riitta Kaipainen, Ekoneum ry

-Vastuullisen toiminnan hyödyntäminen markkinoinnissa / Pekka Turkki, Mamk

-Matkailusivustot markkinointikanavina myös lähiruokatuottajille / Taija Penttilä, Visit Mikkeli

Tilaisuudet ovat maksuttomia. Tervetuloa !

Marjut Kasper, projektipäällikkö

WP_20160707_007[1]

Lähiruokatuotteet mukaan sähköisiin kanaviin

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s